۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

واکنش ولایتی درباره شایعات عدم حضورش در انتخابات به دلیل حضور هاشمی

واکنش ولایتی درباره شایعات عدم حضورش در انتخابات به دلیل حضور هاشمی

علی اکبر ولایتی پس از ورود به وزارت کشور در پاسخ به خبرنگارانی که درباره شایعه عدم حضورش برای ثبت نام به دلیل حضور هاشمی رفسنجانی سوال می کرد گفت: اشتباه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که دقایقی پیش برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد، پس از خروج از اتومبیلش در مقابل خبرنگارانی قرار گرفت که از او در باره شایعات عدم حضور برای ثبت نام در انتخابات به دلیل حضور هاشمی سوال می کردند ، ولایتی خطاب به خبرنگاران گفت: اشتباه می کنید .

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده صبح امروز با آقای هاشمی جلسه داشته اید، لبخند زد.

ولایتی به سوالات دیگر پاسخ نداد و با همین لبخند وارد سالن ثبت نام شد.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می شود بین وی و قالیباف اختلافی وجود دارد گفت: برخلاف شایعات اختلافی بین من و آقای قالیباف در ائتلاف پیشرفت وجود ندارد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرهایی مبنی بر ایجاد اختلاف در ائتلاف برای پیشرفت و به جمع بندی نرسیدن شما و آقای قالیباف شنیده می شود، اظهار کرد: ائتلاف قرار را بر این گذاشته که هسته ای برای اتحاد اصولگرایان باشد. اصولگرایی هم مارک مخصوصی نیست چون هر کسی نظام، قانون اساسی و ولایت‌فقیه را قبول داشته باشد و به آن پایبند، اصولگرا است ولو اینکه عضو حزبی باشد یا نباشد ضمن اینکه اگر این افراد از سوی شورای نگهبان تایید شوند هم مهری بر اصولگرا بودن آنها است.

وی افزود: درباره اینکه چه زمانی فرد اصلح را معرفی خواهیم کرد، بر اساس میثاق ائتلاف عمل می کنیم و بر آن استوار خواهیم بود ولو اینکه فرد معرفی شده از سوی اصولگرایان عضو ائتلاف برای پیشرفت نباشد.

ولایتی با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی بین اعضای ائتلاف سه گانه وجود ندارد، تصریح کرد: امور را باید متناسب با شرایط پیگیری کنیم بر همین اساس مقرر شده که سه عضو ائتلاف ثبت نام کنند و از امکانات تبلیغی استفاده نمایند تا رای واقعی مردم مشخص شود چون در انتخابات قبلی دیده اید که تا دو سه هفته مانده به برگزاری انتخابات رأی افراد کم یا زیاد می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تصمیم بر این است که یک نفر از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند خاطر نشان کرد که به نفع هیچ‌کس در انتخابات ریاست جمهوری کنار نخواهد رفت و به میثاق ائتلاف سه گانه عمل می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اش برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: مهمترین فوریت دولت آینده که بنده تشکیل خواهم داد، معالجه مشکلات و گرفتاری‌ها است، لذا به دنبال کنترل تورم و گرانی، ارتقاء ارزش پول ملی، تلاش برای رفع بیکاری و حمایت از تولید خواهم بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که در صورت رئیس جمهور شدن شما در مباحث سیاست خارجی، هسته ای و برقراری رابطه با دیگر کشورها چگونه عمل خواهید کرد؟ تصریح کرد: بنده در رابطه با مسائل سیاست خارجی باید اشاره کنم که 16 سال وزیر امور خارجه و 16 سال مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل بوده و هستم و اگر حرفی می زنم، حرفی است که عملی باشد.

وی تاکید کرد: می توان مسئله هسته ای را با کاربرد صلح آمیز با عنوان یک حق برای جمهوری اسلامی در نظر داشت و روابط را با دیگر کشورها ادامه و گسترش داد. این موضوع به هیچ عنوان به معنای تنش با دیگر کشورها نیست و نخواهد بود.

عضو ائتلاف برای پیشرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر خروجی نهایی ائتلاف نباشید، به نظر نهایی تمکین خواهید کرد یا خیر؟ ادامه داد: باید اشاره کنم که بنده پرچم این ائتلاف را برای اولین بار بلند کردم و بعد از آن از آقایان قالیباف و حداد برای شرکت در ائتلاف دعوت کردم.

ولایتی ادامه داد: قرار بر این است که اعضای ائتلاف با دیگر کاندیدای اصولگرا گفتگو کند. سعی خواهیم کرد که در انتخابات پیش رو ید واحده باشیم و امیدوارم به زودی خبرهای بهتری از هم بستگی اصولگرایان به شما بدهیم.

 

کد خبر 2052275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha